شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

در موازنه شهادت فلسطینی‌ها و هلاکت صهیونیست‌ها، اگرچه آمار شهدا چند برابر هلاکت‌شدگان باشد.

اما بالا رفتن این آمار اثر معکوس دارد، فلسطینی‌ها به شهادت اعتقاد دارند و شهادت را فیض برای خود می‌دانند و بر حس انتقام و خون خواهیشان افزوده می‌شود، اما صهیونیست‌ها بدترین اتفاق ممکن برای خود را مرگ می‌دانند و با هر هلاکت بر حس ترسشان افزوده می‌شود.

«وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَىٰ حَیَاةٍ وَمِنَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا ۚ یَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ یُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَنْ یُعَمَّرَ ۗ وَاللَّهُ بَصِیرٌ بِمَا یَعْمَلُونَ» (البقره:۹۶)

و یقیناً آنان را حریص‌ترین مردم به زندگی [دراز مدت‌] خواهی یافت و [حتی حریص‌تر] از مشرکان. هر یک از آنان آرزومند است که ای کاش هزار سال عمرش دهند، ولی آن عمر طولانی دور کننده او از عذاب نیست؛ و خدا به آنچه انجام می‌دهند بیناست.

 

پس مطمئن باشید ادامه یافتن این شرایط بیش از آنکه به ضرر فلسطینی‌ها باشد به ضرر صهیونیست‌ها است و آنان را به فروپاشی نزدیک‌تر می‌کند، از طرفی پایان دادن به این شرایط بدون دستاوردی خاص هم برای صهیونیست‌ها موجب تشدید وضعیت بحرانی داخلی و اختلافات است.

تا وقتی مقاومت زنده است و به حملات خود ادامه می‌دهد شرایط علیه صهیونیست‌ها در حال تشدید وخامت است.

 

دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 58 ثانیه

ما انتظار سیلاب داریم
ولی خدا با نهر و چشمه کارش را پیش می‌برد.
استاد حمید وحیدی.

...............

پی‌نوشت:

اسراییل که شهروندانش را با وعده‌های امنیت و آرامش به سرزمین‌های اشغالی فلسطین آورده با ادامه یافتن درگیری‌های اخیر تحت فشار بیشتری نسبت به فلسطینی‌ها است.
اسرائیلی‌ها لحظه به لحظه به فروپاشی از داخل نزدیک می‌شوند اما فلسطین و حزب الله و سوریه و... با ادامه یافتن جنگ فقط تضعیف می‌شوند ولی انتهای مسیر آنها فروپاشی نیست، آنها مسافر نیستند که با ناامن شدن منطقه فرار کنند، فوقش می‌روند پشت مرز اسرائیل اما می‌مانند، بر خلاف مردم اشغالگر صهیونیست که به وعده بهشت موعود به آنجا هجرت کرده‌اند و به شدت هم ترسو هستند.
مهم‌ترین فشار بر اسرائیل این فشار است و به همین خاطر تلاش می‌کند هرچه زودتر این شرایط ناامنی برای شهروندانش را به اتمام برساند.
نیاز نیست موشک حماس ضربه مادی بزند، همینکه هست و حتی اگر در آسمان هم منفجر شود، به هدف اصلی‌اش که ضربه روحی به شهروندان اسرائیلی است اصابت کرده است.
حالا با ضربات و تبادل آتش حزب الله این پازل کامل‌تر و شرایط برای اسرائیل بحرانی‌تر می‌شود.
«إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ ۚ وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَآءَ ۗ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ» (آل عمران:۱۴۰)

اگر در جنگ به شما آسیب و جراحتی رسید، آن گروه را نیز آسیب و جراحتی مانند آن رسید. و ما این روزها را [به عنوان امتحان‌] در میان مردم می‌گردانیم [تا عبرت گیرند] و خدا کسانی را که [از روی حقیقت و خلوص‌] ایمان آورده‌اند، مشخص کند و از میان شما گواهانی [نسبت به پیروزی‌ها که نتیجه طاعت و صبر و استقامت است، و شکست‌ها که محصول نافرمانی و بی‌تقوایی است‌] بگیرد؛

.....

🔹آیت الله حائری شیرازی🔹

🔸استراتژی جنگ با صهیونیست‌ها در قرآن : «وارد حصارشان بشوید!»🔸

قرآن در مورد یهودیانِ [دشمن پیامبر] می‌گوید: 
لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ‌بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ‌تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ

یعنی این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند. این‌ها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمی‌توانند رودررو بیایند؛ نمی‌توانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند؛ در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو می‌داند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعۀ سنگی نباشد نمی‌تواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیب‌پذیری و عامل شکست می‌داند.

می‌گوید تو قلعۀ او را بشکن؛ تسلیم خواهد شد. #وارد_حصارش_بشو ! دستش را بالا می‌کند. زره‌اش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست.

👈به شرح حال بپیوندید.

  • ۰۲/۰۹/۰۳
  • حمید رضا باقری

فلسطین

مقاومت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی