شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

خداوند تبارک و تعالی وقتی چگونگی جریان یافتن، سنت غلبه حق بر باطل را می‌گوید، چنین تعبیر می‌کند: «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَیَدْمَغُهُ‏ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ وَ لَکُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ» (الانبیاء:۱۸)

حق را به سوی کاسه سر باطل پرتاب و آن را متلاشی می‌کنیم و به یکباره می‌بینی باطل هیچ نبود و رفتنی بود.

 

سنت خداوند در نابودی باطل مبتنی بر غافل‌گیری جریان باطل است. این اتفاق را در مواقف مختلف از تاریخ اسلام و تاریخ معاصر می‌بینیم. مثلا در تاریخ معاصر اتفاقات پی‌درپی بعد از رحلت آقامصطفی فرزند امام به اعتراف افراد مختلف داخلی و خارجی موجب غافلگیری همه شد و به سرعت انقلاب اسلامی بعد از سال‌ها رکود و استقامت بی‌نتیجه بر مدار پیروزی افتاد. یکی از الطاف خفیه الهی در ظاهری سخت شوکی به صحنه درگیری حق و باطل داد و جوششی رقم خورد و پشت سرهم خداوند صفحه‌های جدید و غافلگیرکننده‌ای را به نمایش گذاشت و در مدت کوتاهی انقلاب به پیروزی رسید.

 

در طوفان الاقصی از جمله چیزهایی که دل انسان را گرم و به تعلق اراده‌ خداوند بر نابودی باطل، امیدوار می‌کند، غافل‌گیری بسیار خارق العاده همه طرف‌ها در این ماجرا بود.

در گذشته بعد از جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و اسرائیل، هم نتانیاهو و هم حضرت آقا، به حضور لشکریان اجنه در صحنه کمک به نیروهای اسرائیل تصریح کردند. مهم‌ترین کارکرد این نیروها در شناسایی و انتقال اطلاعات است اما حماس توانست در یک گستره بسیار کوچک و متراکم و تحت نظارت‌های مختلف از جمله نظارت لشکریان اجنه، تدارک یک غافلگیری بسیار بزرگ را سامان دهد و این یعنی دست اجنه از نفوذ در این صحنه بسته بوده است و این جز با ایمان و اراده الهی ممکن نیست.

 

یکی دیگر از نکاتی که دست خدا را نشان می‌دهد اصابت موشک‌ها به صورت بسیار دقیق به نقاط حساس و مورد هدف است. همه امور تحت اراده خداوند است اما در قرآن از جمله اموری که صریحا به عنوان نماد فعل خدا ذکر شده است و چه بسا اشاره‌ای به عنایت خاص خداوند و نشانه بودن آن داشته باشد، بحث نشانه‌گیری است.

«فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَ لکِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللَّهَ رَمى‏ وَ لِیُبْلِیَ الْمُؤْمِنینَ مِنْهُ بَلاءً حَسَنا» (الانفال:17)

 شما آنان را نکشتید، بلکه خدا آنان را کُشت. و چون تیری افکندى، تو نیفکندى، بلکه خدا افکند. و بدین وسیله مؤمنان را به آزمایشى نیکو، بیازماید.

 

🔻در زمان جنگ اولین موشک‌هایی که ما شلیک کردیم دقیق به پالایشگاه کرکوک و بعدی هم به بانک رافدین بغداد از بانک‌های اصلی عراق برخورد کرد. آن زمان این دقت در اصابت موشک‌ها به اهداف برای عراق غافلگیرکننده بود.

در ماجرای اصابت موشک‌های سپاه به مقرهای داعش بعد از حمله تروریستی داعش به مجلس نیز ۶ موشک شلیک شده بود اما در تصاویر ۷ انفجار دیده شد و بعدا معلوم شد یکی از این موشک‌ها دقیق مقابل ورودی تونل یکی از مقرهای تروریست‌ها اصابت کرده بود و آتش موشک همه تروریست‌های درون تونل را نابود کرده و آتش انفجار موشک از طرف دیگر تونل بیرون آمده است و به همین خاطر هفت انفجار توسط دوربین‌ها ثبت شده بود. این میزان دقت در اصابت به هدف از بحث دقت موشک خارج بود.

در طوفان الاقصی نیز وقتی به شلیک‌های صورت گرفته نگاه می‌کنیم در مقایسه با گذشته به شکل عجیبی این موشک‌ها موجب ایجاد تلفات و خسارت می‌شوند و به جاهایی که تلفات ایجاد کند اصابت می‌کنند.

 

مورد آخر که باز انسان را دل‌گرم می‌کند و در جنگ‌های قبل به این شکل مشاهده نمی‌شد، ایجاد همدلی بین گروه‌های مختلف مردم فلسطین و همچنین کشورهای اسلامی و مردم مسلمان در اظهار تنفر نسبت به اسرائیل و حمایت از فلسطین است.

به وجود آمدن چنین اتفاق‌ نظرها و هم‌دلی‌هایی از قدرت انسان خارج است و یک دست الهی برای هم‌دل‌ و هم صدا شدن بندگان خداوند نیاز است.

👈به شرح حال بپیوندید.
 

  • ۰۲/۰۹/۰۳
  • حمید رضا باقری

فلسطین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی