شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔻در عین اینکه با تذکر تند و گیر دادن در بحث حجاب اصلا موافق نیستم و تذکر مختصر و ادامه ندادن را هم لازم می‌دانم، یک شبهه‌ای را که معمولا تا تذکر حجاب دهی به شما می‌گویند را خوب است جواب دهم:

حجاب مهم‌تر است یا مفاسد اقتصادی؟! برین اونجا رو درست کنید! نهی از منکر کنید.

🤔 جوری مذهبی‌ها و حتی مراجع را نشان می‌دهند که انگار اینها از دین فقط حجاب را فهمیده‌اند و نسبت به بقیه امور نه فهمی دارند و نه حساسیت!

🔻جواب اینکه:

در دین روزه مهم‌تر است یا حجاب؟! حج مهم‌تر است یا حجاب؟!

با توجه به تاکیدات زیاد دین روزه و حج مهم‌تر است ولی کسی را برای حج نرفتن و روزه نگرفتن کاری ندارند تا اینکه روزه نگرفتن تبدیل به روزه‌خواری علنی شود که در احکام اسلام حاکم می‌تواند بر آن حد بزند و اگر به سه بار رسید و باز فرد اعتنایی نکرد، حاکم می‌تواند فرد را اعدام کند.

در دین حساسیت بر روزه‌خواری بیشتر است از بی‌حجابی علنی ولی حساسیت بر روزه گرفتن به قدر بی‌حجابی علنی نیست.

حجاب داشتن و نداشتن هم با کشف حجاب علنی در جامعه فرق می‌کند.

حجاب داشتن اهمیتش کم‌تر از روزه گرفتن و حج رفتن است، اما حجاب نداشتن علنی خیر! روزه نگرفتن علنی یا هرچه از ترک واجب که آشکارا انجام شود، اینجا حساسیت دین در مقابله با آن بسیار زیاد است.

کسی در محیط خصوصی‌اش مقابل نامحرمش بی‌حجاب باشد کسی با او کاری ندارد اما اگر علنی در محیط عمومی کشف حجاب کرد، قضیه فرق می‌کند و فسق علنی است و اهمیت آن و حساسیت روی آن مضاعف می‌شود.

مفاسد اقتصادی هم اگر علنی بود و در دسترس من، برای مبارزه و نهی از منکر نسبت به آن حتما باید نهی از منکر می‌کردم و مطمئنا هم برخلاف کشف حجاب نهی تندی داشتم و تا قدرت داشتم برای رفع آن پیگیری می‌کردم.

👈به شرح حال بپیوندید.

  • ۰۲/۰۲/۲۲
  • حمید رضا باقری

حجاب

مفاسد اقتصادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی