شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

🔰 بنده خدایی که نام و آوازه‌ای هم برای خود در حوزه و دانشگاه داشت، در نقد قرارداد ۲۵ ساله با چین می‌گفت:

⁉️ اگرچه اگر به سوابق خودمان با چین و روسیه به صورت کوتاه مدت نگاه کنیم آمریکا و غرب با ما دشمنی بیشتری داشته‌اند، اما اگر نگاهی بلند مدت داشته باشیم، متوجه می‌شویم که دشمنی‌هایی که روس‌ها با ما کردند بسیار بیشتر است تا آمریکا و غرب!

🔻ظاهرا حجاب‌های علمی و الفاظ و القاب، موجب شده بود بنده خدا باور کند هر سخن سخیفی که زد دیگران باید بپذیرند!

🎙گفتم:

🔻اولا چرا چین را با پیوست زدن به روس‌ها وارد این ماجرا و قیاس باطل می‌کنید، چین نه در گذشته دور و نه در گذشته نزدیک با ما نه جنگی داشته است و نه خیانتی!

🔻ثانیا در همان نگاه بلند مدتتان ما کودتای ۲۸ مرداد آمریکایی‌ها را داریم که ضربات سختی خوردیم، زمانی که آمریکا این کشور را مستعمره خود کرده بود! اگر نگاهتان را بلند مدت‌تر می‌کنید، بازهم عمده مناطق کشور ما در دو جنگ اول و دوم جهانی توسط انگلیس‌ها اشغال شد و سال‌ها نفت و سرمایه‌های مختلف این کشور را به غارت بردند، روس‌ها پس از انقلاب کمونیستی در وسط جنگ اول جهانی مناطق اشغالی ایران را تخلیه کردند و انگلیس‌ها جای آنها شمال کشور را هم اشغال کرد، در جنگ جهانی دوم نیز آمریکا و انگلیس اشغال‌گران اصلی کشور بودند.

🔻 بله اگر نگاه بلند مدتتان را به صدها سال قبل در زمان جنگ‌های ما و روس‌ها در زمان صفویه می‌برید، آن زمان روس‌ها در همسایگی ما بودند و در نبردهای قدرت و کشور گشایی‌هایی که وجود داشت، ما با هم در حال جنگ بودیم اما آن زمان هنوز آمریکایی نبود که بخواهد خیانت کند و از آن سوی دنیا بیایند دست روی کشور ما بگذارند، روس‌ها در همسایگی ما بودند و خیانت کردند اما انگلیس‌ها و آمریکایی‌ها که از آن سوی دنیا آمدند چه؟! کدام قبیح‌تر بود؟!

🔻 اما ثانیا این نگاه بلند مدت شما به چه دردی می‌خورد! اصلا معقول است چنین قضاوت کردن! اگر چنین است فلسطینی‌ها بگویند ایران قبل از انقلاب کمک‌های زیادی به اسرائیل می‌کرد و در نگاه بلند مدت ایران دشمن فلسطین است و دوست اسرائیل! یا مثلا بگویند مصر که زمان جمال عبدالناصر با اسرائیل می‌جنگید همان مصری است که زمان انور سادات به فلسطین خیانت کرد و با آمریکا و اسرائیل پیمان صلح بست و صدها مثال دیگر که نشان می‌دهد ملاک در ارتباطات بین‌المللی حال کشورها و حاکمیت آن است و کشورهای مختلف بسته به تغییرات صورت گرفته در آنها ممکن است با ما منافع مشترک و رابطه دوستی پیدا کنند و یا برعکس!

⁉️ بنده خدا اشکالی دیگر مطرح می‌کرد و آن اینکه اگر از نظر اندیشه دینی نیز نگاه کنیم، کشورهای غربی و آمریکای مسیحی و موحد بهتر هستند تا چین و روسیه کمونیست و بی‌خدا!

🎙 گفتم:

🔻 اولا دوران کمونیست تمام شده است و روسیه که اسماً هم کمونیست نیست و چین هم دیگر دوره کمونیسم مصطلح با ویژگی‌های اعتقادی‌اش در آن به سر آمده است؛ روسیه جمعیت عمده آن مسیحی هستند و فقط چین است که بودایی هستند.

🔻 ثانیا آن آمریکا و غرب به ظاهر موحدی که رهبری تولید فسادهای مختلف اخلاقی را با انواع رسانه‌هایش در دست دارد، رهبری بزرگ‌ترین مفاسد و ظلم‌های مالی را در دنیا بدست دارد، رهبری جنگ‌ها و جنایت‌های دنیا، رهبری استعمار نو و فرانو و ظلم ساختاری را در دنیا در دست دارد، صدها برابر بدتر از شرق ولو بی‌خدا است، این آمریکا و غرب مصداق همان یهودی است که موحد بودند و بزرگ‌ترین دشمنان خدا و مؤمنین شدند و هستند.

🔻در زمان پیامبر اکرم همه آنهایی که به اسلام گرویدند از همین بی‌خدایان و بت‌پرستانی بودند اما آنان که تا آخر دست از دشمنی با خدا و مؤمنین برنداشتند عمدتا همان یهودیان موحد بودند.

...........................

📌به شرح حال بپیوندید👇

شرح حال در ایتا

شرح حال در سروش

شرح‌حال در تلگرام

  • ۹۹/۰۵/۲۳
  • حمید رضا باقری

قرارداد با چین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی