شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

📝امروز چالش انقلاب اسلامی بیش از آنکه در اثبات مبانی آن باشد در اثبات کارآمدی آن است و یکی از لازمه‌های کارآمد شدن انقلاب اسلامی نیز ایمان مؤمنان به حقیقت داشتن کارآمد بودن عمل به اسلام ناب است.


⁉️اما ایمان به کارآمدی یعنی چه؟ یعنی همه‌اش وعده نسیه برای آخرت ندهیم و ایمان داشته باشیم که عمل مبتنی بر اسلام ناب نه تنها آخرت بلکه دنیای مؤمنین را نیز آباد می‌کند.


✅ با این پرسش که آیا اساسا قرار است مومنین دنیایی آباد داشته باشند یا خیر؟ سراغ آیات قرآن رفتم و تمام آیاتی که در آنها از دنیا سخنی به میان آمده بود را دسته بندی نمودم. مجموعا به ۱۳ دسته از آیات رسیدم و از این دسته بندی‌ها ۵ دسته مستقیما به پرسش ذهنی‌ام مربوط می‌شد. 


✅اولین دسته از این آیات تذکر این نکته به ما است که بدانیم: 

🔹اولا قرار نیست مؤمنین صرفا دنبال آبادانی آخرت خود باشند بلکه آنها ثواب دنیا و آخرت را توأمان از خداوند طلب می‌کنند.

👈«فَمِنَ النَّاسِ مَن یَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فىِ الدُّنْیَا وَ مَا لَهُ فىِ الاَخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ # وَ مِنْهُم مَّن یَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فىِ الدُّنْیَا حَسَنَةً وَ فىِ الاَخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ # أُوْلَئکَ لَهُمْ نَصِیبٌ مِّمَّا کَسَبُواْ وَ اللَّهُ سَرِیعُ الحسَابِ (20۰ – ۲۰۲ البقره)»

از میان مردم برخی می‌گویند خداوندا ما دنیا را می‌خواهیم و کاری به آخرت ندارند اینها بهره‌ای از آخرت ندارند اما برخی نیز می‌گوید خداوندا به ما در هر دوی دنیا و آخرت آنچه از نعمت و نیکو است را عطا نما، اینها همان کسانی هستند که خداوند نتیجه کارهایشان را به‌ آنها می‌دهد، البته نه اینکه با تأخیر بدهد بلکه به سرعت آنها را به آنچه خواستند و برایش عمل‌کردند می‌رساند.


🔹ثانیا این خداوند است که رزق دنیا را بر اساس قواعد الهی به کافر و مؤمن عطا می‌کند. 

👈«مَنْ کانَ یُریدُ ثَوابَ الدُّنْیا فَعِنْدَ اللَّهِ ثَوابُ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ کانَ اللَّهُ سَمیعاً بَصیراً (۱۳۴ نساء)»  

هرکس پاداش دنیا را می‌خواهد بداند که هم پاداش دنیا و هم آخرت هردو نزد خداوند است.


✅ دومین دسته از این آیات مربوط به وعده قطعی امداد مؤمنین توسط خداوند در دنیا است.

👈«مَنْ کانَ یَظُنُّ أَنْ لَنْ یَنْصُرَهُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ فَلْیَمْدُدْ بِسَبَبٍ إِلَى السَّماءِ ثُمَّ لْیَقْطَعْ فَلْیَنْظُرْ هَلْ یُذْهِبَنَّ کَیْدُهُ ما یَغیظُ (15 الحج)»

هر کس گمان می‌کند خداوند پیامبرش را در دنیا و آخرت یاری نمی‌دهد و از دیدن نصرت‌های خداوند در خشم و غیظ فرو رفته است، هر کارى از دستش ساخته است انجام دهد، برود ریسمانى به سقف خانه خود بیاویزد و خود را از آن آویزان کند، و نفس خود را قطع نماید و تا سر حد مرگ پیش رود ببیند آیا این کار خشم او را فرو مى‌نشاند.


👈«إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذینَ آمَنُوا فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ یَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهادُ (51 غافر)»

ما قطعا رسولان خودمان و کسانی که ایمان آورده‌اند را هم در دنیا و هم در آخرت یاری خواهیم نمود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی