شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال

این وبلاگ جهت نشر نوشته‌های اینجانب حمیدرضا باقری می‌باشد

شرح حال
بایگانی
  • ۰
  • ۰

👈اخیرا حجت‌الاسلام سید انجوی در شیراز، سخنانی ایراد نمودند که بسیار مطرح و منتشر شد.

 

دریافت

اگر انتشار گسترده این سخنرانی نبود به نقد سخنان سید بزرگوار که دست بوس ایشان بوده و هستم نمی‌پرداختم. 

اگر سید را نمی‌شناختم می‌گفتم او این سخنان را برای بازارگرمی خود می‌زند و امروز که مُد شده است هرکس می‌خواهد بساطی برای خود جمع کند لگدی به این انقلاب می‌زند، می‌گفتم او هم دارد چنین می‌کند.

 

◀️ اما سید از این حرف‌ها به دور است، اما متاسفانه برداشت بسیاری از مردم از صحبت‌های ایشان ناکارآمدی نظام دینی و انقلاب و شکست خوردن مسیر انقلاب بوده است. مضمون بخشی از صحبت‌های ایشان این است که:

 

👈مردم ۳ طبقه هستند بخشی طبقه فقیر مطلق بخشی طبقه متوسط و بخشی هم مرفهین که مسئولین ما عمدتا از طایفه سوم هستند و چون بخشی از مردم فقیر مطلق هستند و یا برخی نیازهایشان تأمین نمی‌شود، دیگر حرف‌ زدن‌های ما و «قال الصادق، قال الباقر» گفتن‌های ما فایده ندارد. دیگر خسته شده‌ایم دیگر کار درست نمی‌شود، چه فایده دارد این منبرهای ما وقتی مردم گرسنه هستند و چیزی ندارند وقتی بخشی از مردم نمی‌توانند به راحتی مسافرت بروند تفریح کنند و...

 

⁉️ از خودتان بپرسید از آنها که سنشان بیشتر است، چه زمان بوده که جامعه به این سه طبقه تقسیم نشود؟ چه زمان بوده که فقیر مطلق و غنی مطلق نداشته باشیم؟ 

این را هم بپرسید که وضع عمومی و توده مردم امروز که ۹۷ است بهتر شده یا ۸۷ یا ۷۷ یا ۶۷ خلاصه همینطور برو عقب تا ببینیم فقر و مشکلات توده مردم در گذشته بیشتر بوده است یا حال؟!

👈 برخی می‌گویند این که هنر نیست همه دینا روز به روز رفاه بیشتری پیدا کرده‌اند. 

✅باشد قبول فرضا که همه دنیا پیشرفت کرده‌اند اما بهتر است بدانیم سرعت پیشرفت ایران در توسعه انسانی و رفاه عمومی بیشترین سرعت در تمام دنیا بوده است.

👈پیشنهاد می‌کنم آمارهای سازمان ملل را در مورد شاخص توسعه انسانی در ایران مشاهده فرمایید: 

✅شاخص توسعه انسانی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که پیشرفت یک کشور را در زندگی طولانی‌ و سالم مردم، دسترسی به دانش و معرفت و سطح زندگی مناسب بر اساس درآمد واقعی سنجیده می‌شود. 

ایران در سرعت رشد توسعه انسانی در چهار دهه گذشته مقام اول را در جهان دارد. و از نظر شاخص توسعه یافتگی از رتبه ۱۱۰ دنیا طی این چهار دهه از انقلاب به رتبه ۶۹ رسیده است.

 

دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 

 

⁉️چه زمان بوده است که فقیر مطلق وجود نداشته باشد؟ این انتظار شما که منبرها و فریادهایتان باید به حل همه مشکلات و رفع فقر مطلق بیانجامد اشتباه بوده است. 

 

✅اگر قرار بود از منبر و «قال الصادق و قال الباقر» به علت درست نشدن اوضاع به صورت مطلق، خسته شویم، صدها بلکه هزاران سال است که باید «قال الصادق» را کنار می‌گذاشتیم.

◀️ اشکال اصلی سخنان سید ناامید شدن و ناامید نمودن مردم از مبارزه برای اصلاح است. 

انتقاد کردن و نق زدن همیشه راحت است و اتفاقا جذاب اما آیا اهل بیت هم این مسیر را پیش گرفتند؟ 

شما که اهل منبر و روضه هستید درس این روضه‌ها چیست؟ اهل بیت کی خسته شدند؟ اگر اهل بیت و فقها این مسیرهای منفعلانه پیشنهادی شما را پی می‌گرفتند ۴ یا ۳ مؤمن باقی مانده بعد پیامبر(ص) هیچ‌گاه به میلیون‌ها مؤمن و شیعه امروز نمی‌رسیدند. 

انقلاب پیروز نمی‌شد! 

انقلاب بحران‌های مختلف منافقین، قائله‌های قومیتی، کودتاها و جنگ و... را پشت سر نمی‌گذاشت.

 

📌خلاصه که سید عزیز نه شما و نه هیچ مؤمنی حق ندارد خسته و ناامید شود که بزرگ‌ترین گناهان ناامیدی است و اگر بنا بر خسته شدن بود رسول‌الله و امیرالمؤمنین و اهل بیت و فقهای عصر غیبت همچون خمینی‌ها خسته‌ترین‌ مردان عالم بودند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی